***بارسلونا****

اخرین اخبار بارسا

***بارسلونا****

اخرین اخبار بارسا

آیا دوران اوج بارسلونا به پایان رسیده است؟



هفته قبل و بعد از اینکه بارسلونا مقابل ختافه با نتیجه 2-2 متوقف شد، ختافه ای ها خوشحال از امتیاز گرفتن از بارسلونا از میدان بیرون آمدند و بارسایی ها هم با زده شدن سوت پایان تمام امیدهای قهرمانی خود در لالیگا را تمام شده می دیدند.

بیست و چهار ساعت بعد و با شکست اتلتیکو مقابل لوانته و تساوی رئال مادرید مقابل والنسیا، آبی اناری ها دوباره امیدوار شدند.

http://parsiup.com/upload/bkph_n_f_c_barcelona_escudo-7327415.jpg

اکنون و بعد از اینکه رئال مادرید در دومین بازی این هفته هم به نتیجه ای بهتر از تساوی دست نیافت و با نتیجه 1-1 مقابل وایادولید متوقف شد، سرنوشت قهرمانی بارسلونا در دست خود این تیم است و می تواند با دو پیروزی در 2 بازی باقیمانده فاتح لالیگا شود.

در طول چند هفته گذشته بسیاری از افول دوران قدرت بارسلونا سخن گفتند و از دو باشگاه مادریدی به عنوان قدرت های اول حال حاضر فوتبال اسپانیا نام برده شد و تاکید خاصی می شد که تیمی که پپ گواردیولا در سال 2008 بنیان گذاشت اکنون به آخر خط خود رسیده است.

اما دلایل متعددی وجود دارد که می توان گفت که این قضیه درست نیست و بارسلونا همچنان می تواند به دوران اوجش ادامه دهد.

بارسلونا می تواند با پیروزی در دو بازی آینده اش و بخصوص بازی بسیار حساس مقابل اتلتیکومادرید در هفته پایانی لالیگا، به مقام قهرمانی دست یابد که حاکی از عملکرد راضی کننده این تیم است.

اگرچه رئال مادرید و اتلتیکومادرید توانسته اند به فینال لیگ قهرمانان اروپا دست یابند اما این بدان معنا نیست که دوران قدرت نمایی ها بارسلونا در اروپا به پایان رسیده است. به خصوص که شاید بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال، لیونل مسی، هم در بارسلونا است و هنوز هم می تواند تا چندین سال به هنرنمایی های خود در میدان فوتبال ادامه دهد.

در بازی هفته قبل بارسلونا مقابل ختافه هم مسی توانست یکی از گل های آبی اناری ها را به ثمر برساند و اگرچه بازی های بسیار بهتری هم از مسی دیده بودیم، اما او در بازی مقابل ختافه هم بد عمل نکرد.

http://parsiup.com/upload/2fus_n_f_c_barcelona_escudo-7441577.jpg

لیونل مسی هنوز تنها 26 سال دارد و تا سال ها می تواند در اوج بماند. بسیاری دیگر از بازیکنان بارسلونا هم هنوز تا دوران افول و بازنشستگی فاصله زیادی دارند. پدرو 26 ساله، بوسکتس 25 ساله و آلکسیس سانچز هم 25 ساله است. حتی آندرس اینیستا هم تنها 29 سال دارد و می تواند تا چند سال دیگر برای بارسلونا مثمر ثمر باشد. تنها بازیکن کلیدی بارسلونا که پا به سن گذاشته ژاوی است که 34 سال سن دارد و شاید دوران اوجش را سپری کرده باشد.

زمانی که بارسلونا اعلام می کند که به بازیکنی در سطح سسک فابرگاس احتیاج ندارد و قصد فروش این بازیکن را دارد، نشان از کیفیت خاص بازی این تیم دارد.

نیمار هم اگرچه این فصل نتوانست انتظارات را به شکل مطلوبی برآورده کند و مصدومیت های پیاپی هم عملکرد نه چندان مطلوب این بازیکن را مضاعف کرد، اما این ستاره 22 سالۀ برزیلی به طور بالقوه می تواند به بازیکنی کلیدی و تاثیرگذار در بارسلونا تبدیل شود. کسب تجربه در این فصل قطعا به بهبود کیفیت بازی نیمار در فصل های آینده کمک زیادی خواهد کرد.

http://parsiup.com/upload/50br_n_f_c_barcelona_escudo-7877867.jpg

نیمار هم در بازی هفته قبل بارسلونا مقابل ختافه غایب بود و شاید غیبت این بازیکن در متوقف شدن بارسلونا بی تاثیر هم نبود.

غیبت جرارد پیکۀ 27 ساله در ماه گذشته هم بر مشکلات این فصل بارسلونا اضافه کرده و در خط دفاعی این تیم را دچار چالش کرد.

البته بارسلونا به شکل کنونی اش نخواهد ماند و برای فصل بعد در این تیم شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود. با توجه به اخبار منتشر شده تاتا مارتینو به احتمال بسیار زیاد در پایان فصل از بارسلونا جدا خواهد شد و جای خود را به مربی دیگر خواهد داد. یکی از گزینه های اصلی برای جانشینی تاتا، لویئز انریکه، بازیکن سابق بارسلونا و سرمربی فعلی سلتاویگو است.

در خط دفاعی بارسلونا هم شاهد تغییرات خواهیم بود و بارسلونا برای به خدمت گرفتن مدافعان جدید و به خصوص پیدا کردن جایگزین برای پویول دست به کار شده است. از طرف دیگر با رفتن ویکتور والدس، پس از سال ها بارسلونا فرد جدیدی را درون دروازه خود خواهد دید.

به همه این اوصاف به نظر می رسد که هنوز تا چند سال آینده بارسلونا می تواند یکی از قدرت های برتر اروپا و اسپانیا باشد و هنوز سخن گفتن از به افول و به زوال رفتن بارسلونا، زود است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.